18 Ağustos 2008 Pazartesi

Ankarada Kafkas Yemekleri: Gimri Manti


Ilginc bir yerden bahsediyorum. Ankara'da Sokullu caddesindeki Makromarket'in altinda kosede kalmis bir yer. Farketmeniz cok zor. Salkim Sogut Sokak'da . Orada HP'nin servisi var belki oraya yolunuz dusmustur. Evime cok yakin olmasina ragmen benim bile farketmem yedi ayimi aldi. Subat'da acilmis. Gecen hafta gitmistim fakat kapaliydi. Bugun eve giderken baktigimda icerde iki kisi oturuyorlardi. Gittim acikmisiniz? diye sordum garip garip baktilar evet dediler. Once bir brosur aldim. Henuz aksam yemegi vakti degildi benim icin ama sonra eve yurumeye usendim. Biraz oturur sonra yerim dedim.
Avar turklerinden bir hanimefendi isletiyor mekani. Sonradan ogrenilmis bir turkcesi var belli. Dedim ki buraya kim gelir cok kuytu bir yerdesiniz kimse gormez burda sizi ama onlarin kulaktan kulaga yayilmis bir sohreti varmis bilenler geliyor dedi.Sasirdim.
Temel olarak bizdeki mantiya benzeyen yemekleri var yaninda da bors corbasi, blinciki cudu gibi kafkas aperatifleri var. Bes cesit mantilari var. Bazilari suda bazilari buharda pisiyor.Pelmeni-Rus mantisi, Kurze- Kafkas Mantisi, Hanuma Mantisi, Kazak Mantisi ve Asya mantisi bu bes manti turu. Ben Pelmeni-Rus mantisini denedim. Bizim mantiya en cok benzeyini buymus, riske girmek istemedim. Yaninda salcali terayagi sosu ve sarimsakli yogurt getiriyorlar. Bir porsiyon manti 6.5 ytl gayet makul bir yer. Manti'nin lezzeti ise tam anlamiyla harika. Yandaki resmi cekmek bir kac tane mantiyi goturdukten sonra aklima geldi malesef:)
Herkese siddetle tavsiye ederim. Biraz ters bir yerde bulmaniz da zor olabilir ama Kizilay'dan Sokullu dolmusuna binip Makromarket'i gordugunuzde inerseniz bulursunuz. Mutlaka deneyin.
Gimri Manti
Sokullu Caddesi
Salkim Sogut Sokak
35/c Dikmen Ankara
Tel: 0 312 481 59 09

1 yorum:

Gimri Mantı dedi ki...

http://gimrimanti.com/