8 Ağustos 2008 Cuma

Nargile Keyfi : Osmanlı Nargile ve Nezih



Sigarayı bıraktım dedim ya, blogumda yazmıştım hani şu nikotin sakızı olan... Nargile'yi keşfettim. Biliyorum sigaradan daha zararlı ama nargileyi kırk yılda bir içiyosunuz sigarayı ise hergün, aradaki fark bu, erişilebilirlik. Bence sigarayı tehlikeli yapan da bu. Kolay erişilebilir olması.
Nargileyi her yerde içmemek lazım. Çayı her cafe de güzel yaparlar yada kahvelerin tadı birbirinin aynıdır ama iş nargileye gelince mekan çok önem kazanıyor. Son bir kaç yılda popülerliğinin artmasıyla, nargile, hemen her cafe de müşterilere sunulur oldu. Tabi popülerlikle birlikte kalite de azaldı. Örneğin Ankara Bahçelievler'de 7. cadde de Academi cafe de nargile içtikten sonra karbon monoksit zehirlenmesinden baya rahatsız olmuştum, ter ateş baş ağrısı falan. Eğer nargile içtikten sonra bunları hissederseniz muhtemelen nargilenize koydukları kömürün tam hazır olmamasındandır, bir daha o yerde nargile içmeyin. Ben de içmedim bir daha da içmem orda.
Ankara'da esas nargile mekanı Balgat'taki Nezih. Bir defa orası cafe değil, kıraathane. Evet bildiğiniz kıraathane insanlar okey tavla kağıt falan oynuyorlar mekan da baya salaş, kız arkadaşınızla gidebileceğiniz bir mekan değil. Ama nargilesi ankara'nın en iyisi.
İstanbul'da ise Tophane'de Osmanlı nargile cafe var. Orası ortam olarak biraz daha lüks, haliyle biraz daha pahalı: Nargile 12.5 ytl çay 2 ytl. Nezih'de ise 7-8 ytl çay 50ykr. Ama galiba Osmanlı nargilenin nargilesinin Nezih'in kinden daha iyi olduğunu söyleyebilirim ama çok az farkla.
Bitirirken ifade etmeliyim ki Nargile ve bilimum tütün mamülleri zararlı alışmamak en iyisi. Sigara tam bir baş belası uzak durmak lazım. Herkese iyi dumanlar.
Bu arada çok kilo almışım dimi bir de resimde öyle çıkmış aslında o kadar diil:)

6 yorum:

Adsız dedi ki...

süper

Adsız dedi ki...

Yok dostum bomba gibisin aksine formun yerine görünüyor.(Şakaydı, kilo yapmışsın görüşmeyeli.)- Ha bu arada seni ilk defa görüyorum. nargileden mide ağrısı çetim bugün ve googla aratınca sen çıktın okey?- Haa bu arada bir nargileye 12,5 ytl veren zihniyete de karşı olduğumu bilmeni isterim, madem içeceksiniz bu mereti gidin alın evinize bi tane keyfine varın. milleti zengin etmeyin.
Not:deli değilim

Adsız dedi ki...

Deli bu adam kesin

Adsız dedi ki...

Osmanlı Nargile 10 numara mekan fiyatlar pahalı ama değer yani adamlar tophanede açmış anca kurtarır yani nargile 15 lira pazarlıklı 10 :D
Ben şahsen hep giderim Osmanlı Nargileye üst locada görürseniz 3 5 tane genç bende ordayımdır :D

Unknown dedi ki...

nargilesi gerçekten güzel ama közücü bir birbuçuk saat içtikten sonra bunların kafaları bitti değişmesi gerekiyo dedi içenler kafaları değiştiriyo dedi ilk defa kafa değiştini gördüm bi cafede bu konu hakkında biraz bilgi verirmisiniz

Unknown dedi ki...

Sayın Onur Demir,

Yapılan uygulama duruma sayılır. Şöyle ki nargile tütünü de sonuçta aromalı bir tütün ve koyduğunuz köz ağır ağır tütünü yakıyor. Dolayısıyla bir süre sonra esansı kalmıyor (hatta tütün bile kalmıyor. bunu kendiniz de deneyimlemek için bir gün nargileyi içip bitirdikten sonra kalmadan evvel folyoyu açın ve içine biraz bakın) ve siz neredeyse sırf duman içmiş oluyorsunuz. 1,5 saat konusuna gelince, aslında ortalama tam verimi tahmini 45 dakika ile 1 saat arasında alırsınız. Fakat tütününe ve içenine ve tabii ki köze göre bazen bu 1,5 saati bulabiliyor hatta geçebiliyor bile. Mesela neredeyse 10 yıldır sık sık nargile içen biri olarak nane tütününü, doğru köz ile 2 saate yakın içebiliyorum. Tabii ki belirli bir süreden sonra çok hafif bir esans geliyor (yani tütünün verimi ya da performansı düşüyor diyebiliriz). Fakat bilmeyen biri ve özellikle ağır bir tütünü inanın 15 dakikada bile içilemez (içilse bile çok keyif alınamaz hale getirebilir)

Uzun lafın kısası kelle değişimi (eğer bir nargileyi çok uzun süre içecekseniz ve hep aynı aromalı keyfi almak istiyorsanız) doğru bir uygulama sayılabilir.

Keyifli dumanlar...