6 Ekim 2010 Çarşamba

A perfect Customer Care: Amazon.com

Normally I am writing this blog in Turkish which is my native language. However I feel that I need to write this post in both English and Turkish because of amazon.com's customer oriented business.

Yesterday I bought a pair of shoes from amazon, today I saw same shoes for a lower price at amazon also. Then to test their so famous customer service I sent them an email about the situation. In an hour I have received an email from amazon customer car stating that they will refund the difference.

The difference was $11.48 but apparently Amazon thinks that their reputation worths much more than that. This a small example why amazon become "amazon".

They could easily say that this is a free market economy and they have right to sell any item for any price they want. And I wouldn't have anything to say. In that case every time to buy something from amazon I would hesitate to buy it because next it could be cheaper.

Now I am pretty sure that even they don't have any price guarantee but they do have an excellent customer care.

------------------------
Dun amazon.com dan bir cift ayakkabi almistim. Bugun baktigimda ise ayni ayakkabiyi daha ucuza sattiklarini farkettim. Amazon.com'un unlu musteri hizmetlerini denemek icin durumu bildiren bir mail attim. Bir saat icinde gelen mailde aradaki farkin hesabima iade edilecegini bildiriyorlardi.
Aradaki fark 11 dolar 48 cent idi. Gorunen o ki Amazon.com calisanlari musteri hizmetleri konusundaki sohretlerinin 11 dolardan daha degerli oldugunn farkindalar.
Aslina bakarsaniz amazon.com bana bunun serbest piyasa oldugunu ve istedigi mali istedigi zaman istedigi fiyata satma haklari oldugundan bahsedebilirlerdi ve benim soyleyecek bir sozum de olmazdi. Ama bu durumda ne zaman amazon.com'dan bir sey alacak olsam acaba yarin mi alsam ya fiyati duserse diye tereddut ederdim.
Simdi ise eminim ki fiyat garantileri olmasa da mukemmel bir musteri hizmetleri var.
--------------------------



2 yorum:

yagmur dedi ki...

Butun bunlardan sonra bir yere alsimak hic kolay olmuyor. Sesinin yukseldigi kadar hakkini aramaya kalkiyorsun yoksa:)Amerika' yi ozluyorum! Evet! Biz farkinda bile olmadan korunan haklarimiz var cunku!

Tuncay dedi ki...

evet yav cok iyiler ben de 2-3 kez yasadim benzer olaylari... kendi hatalari olmayan shipper ile ilgili bir durum olmustu. saglam bir yorum giydirmistim. direk demeseler de silmem karsiliginda urunun parasinin yarisini iade etmislerdi.