20 Nisan 2009 Pazartesi

Neden Korsan Film Indiriyorum?

Hayatini bilgisayar programlari ( bilgisayar muhendisleri alinmasinlar bizimkiler ufak analiz kodlari) yazarak gecinen birisi icin telif haklarina saygi gostermem beklenir.
Yazilim konusunda bir kac program disinda genelde GPL lisansli ucretsiz yazilimlari kullaniyorum. Office vb yazilimlar mecburen var.
Diziler ise zaten TV de gosterildigi icin Public Domain'e gecmis oluyor yani dizi filmin divx ini indirmekte bir sorun yok. (Parali kanallarda gosterilenler mustesna ayrica dizinin DVD'si de yayinlaniyor bunlardan kopyalanan divxleri indirmek de telif haklarini ihlal demek.)
Gelelim esas konumuza. Filmler. Neden korsan film indiriyorum? Cunku sinemaya gitmek bu ulkede akilli isi degil.
Gecen Cumartesi Bilkent Cinebonus sinemalarinda birinci salonda 18:30 seansinda "State of Play" filmini izlemeye calistik. Izleyemedik cunku bir yandan serinlemeye calisiyordum. Uyanik sinema isletmecisi salonun havalandirmasini calistirmamisti. Icerde bir avuc insan olmasina ragmen ortam havasizdi. Film 18:30 seansi idi ama baslamasi 19:00'i gecti. Yarim saatten fazla cogunlugu alkollu ickiler (TV de yayinlanmalari yasak cunku, yakinda sinemalarda da yayinlanmasi yasaklanacak) reklami olan reklam kusagina katlandik. Kardesim ben reklam izlicek olsam evdeki televizyonu acar izlerdim zaten neden 12 lira para veriyim ki? Film basladi araya kadar terleyerek idare ettim. O kadar susayinca gidip bir seyler icmek istedim. Bir kutu kolaya 4 lira yarim litrelik suya ise 2 lira odemek zorunda kaldim. Iki kisi idik ve bilet paralari da dahil 30 lira odedik. Peki karsiliginda ne aldik? Terlemek disinda hic bir sey. Inanin bu filmin divx'ini internetten indirsem evde izlesem 2.5 liraya kola 2.5 liraya da buyuk boy cips alip afiyetle filmin tadini cikartirdim.
Bildiginiz gibi benim Bilkent'teki 10. senem. Ayni sinemaya 10 sene once de giderdik. O zamanlar cok farkliydi.
Hafta ici bile salonun yarisi dolu olurdu simdi ise hafta sonu aksam seansinda 1 nolu seansta 10 kisi ya vardi ya yoktu.
Bu sinemayi daha once Tepe Cinemax isletiyordu ardindan Mars grubuna satildi. Eskiden icecekler ve bilet bu kadar pahali degildi. Ayrica salonun havalandirmalari surekli calisirdi, bu kadar reklam da izlemezdik. Merak ettigim sey su bu sinemayi yonetenler acaba hic dusunmuyorlar mi bu dusen seyirci sayisinin nedeni ne diye? Gercekten bunun tek sucu korsan film indirmek degil. Divx'ler eskiden de vardi ama guzel filmleri ozellikle gidip sinemada izlerdik. Simdi ise guzel filmleri bilgisayarda rahat rahat izleyelim diyoruz sinemada eziyeti cekecegimize ustelik bir de keriz muamelesi gorecegimize evde oturup izlemek daha iyi.
Dusen izleyici sayisini korsan dvd lere baglamayin ilk once hatayi kendinizde arayin derim.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Ben Bursa'da oturmaktayım. Korupark alışveriş merkezi var bana yakın. Orada TAM 9 öğrenci 7 tl.Çarşamba halk günü 6.5 tl. Kurban Bayramında Muro filmini izledim sinema dar sayılırdı salon sayısını çoğaltmak için dar yapmışlar. En arkadan 3. sıradaydım ,yarıdan itibaren ön kısımda izleyenlere Allah sabır versin diyorum. Önlerinde dev gibi perde kalıyor. Bilet parası 9 tl ise bayram niyetine diye verdim. Bu birinci olaydı. İkincisi Bursa'da kent meydanı ismindeki eski santral garajı yıkılıp yerine yenisi yapılan bir yer daha var oradaki kampanyada ise 12.5 tlye Burger King'den 1 menü alana sineme bedava idi. E normal menüler 9 tl idi sinema normali 8den 3.5 tlye denk geldiği için gittik orada salon biraz daha iyi olmasına rağmen klima açık değildi.İçerde baya bunaldım. Arada tuvalete gittim herkes sigara içmekte tuvaletlerde havalandırma yok. Demekki neymiş bundan sonra sinema bedava olursa gidilecek bir şey imiş. Filmleri internetten indirip izliyorum sonra da siliyorum. Neden kaydetmiyorsun diye sorarsanız 1500 filimlik divx arşivimi arkadaşıma hediye ettim artık o işi bıraktım izlerim silerim bundan sonra böyle.9 tlye 4 kişi evde çok rahat biçimde doyabilir arkadaşlar sinemaya vermeye değmez.Yusuf Çakıcı