15 Mayıs 2007 Salı

Terbiyesiz Muhtar

Bugun Ankara Dikmen Sokullu M. Pasa Mahallesi muhtarligina isim dustu, gittigimde gordugum manzara bir hayli ilginc idi. Muhtar kendi makaminda isi oldugu icin oraya gelen bir vatandasimiza siyasi telkinlerde bulunuyordu. Ilk once duyduklarima inanamadim. Daha dikkatli dinleyince ise durumun ne kadar vahim oldugunu anladim. Muhtar Hanim gelen vatandasa vatanini seviyorsa cocuklarinin gelecegini dusunuyorsa AKP'ye oy vermemesini hatta AKP'ye oy verirse hakkini helal etmeyecegini soyluyordu. Gayet kibarca bu makami kullanarak insanlari etkilemeye yonelik siyasi telkinlerde bulunamayacagini soyledigimde ise Muhtar Hanim bu noktada hanimefendiligi bir kenara birakarak bana bagirmaya basladi ve beni oradan kovmak istedi. Muhtar'a gore vatani satiyormusum vatan hainiymisim. Benim siyasi gorusumu bilmemesine ragmen yaptigi hareketin yanlis oldugunu soyleyen herkes onun icin vatan haini idi sanirim.
Umudum odur ki sahip olduklari makami boyle kendi dusuncelerine alet etmeyi aliskanlik haline getirmis insanlar bu ulkede cok fazla sayida degiller.

Hiç yorum yok: