23 Temmuz 2007 Pazartesi

AKP'nin Cumhurbaşkanı adayı kim olacak?

Tabiki de Abdullah Gül.
Televizyonlardaki yorumları hayretle izliyorum. Bir çok yorumcunun bu kadar bariz bir gerçeği görememeleri beni şaşırtıyor doğrusu.
Seçim sürecini hatırlayalım. AKP Abdullah Gül'ü aday gösterdi ve seçim süreci tamamlanamaması ve Anayasa Mahkemesinin kararı ile seçime gidildi. Nisan ayında yapılan anketlerde AKP'nin oy oranı %30'lar düzeyindeydi. Seçimde alınan sonuç ise %46.6. Burada 'mağduriyet' faktörü çok önemli rol almıştır. AKP bütün seçim kampanyasını bunun üstüne kurmuştur. Son haftaya girildiğinde ekonomik söylemlerini bir miktar arttırmıştır.AKP halka gidip Abdullah Gül'ü cumhurbaşkanı seçtirmediklerini anlatıp Abdullah Gül'ün cumhurbaşkanlığı için oy istedi. Halk da verdi.
Şu aşamada AKP'nin Abdullah Gül'ün adaylığından geri adım atması kendiyle çelişmesi olacaktır. Bunun yanında bir nevi halkı aldatmış olacaktır. Uzlaşma amacıyla bile olsa bunu halka anlatmaları çok zor olacaktır. Bunu yapacaklarını zannetmiyorum.
Neden uzlaşma aramayacaktır?
Bir önceki yazımda bahsettiğim hususların AKP yönetimi çok farkındadır. MHP ve DTP'nin yeni bir seçimi göze alamayacaklarını biliyorlar. Bunu kullanmak isteyeceklerdir.
Öte yandan AKP'nin de yeni bir seçimi göze alabileceğini düşünmüyorum. Yeni bir seçim AKP içinde büyük riskler getirir. Birincisi bu seferde uzlaşma arayışına gidilmemesi mağduriyet söylemine halkı inandırmakda ciddi sıkıntı yaşayacaktır. Ayrıca böyle bir belirsizlik bir aylık bir sürede bile güzel giden ekonomik tabloların bir anda tersine dönmesine yetecek bir süreç. Bu şekilde girilecek bir seçimde AKP'nin bu kadar güçlü çıkması çok zor. Ben AKP yönetiminin bununda farkında olduğunu düşünüyorum.
Sonuç olarak baktığımızda cumhurbaşkanlığı seçimi aslında çok ilginç bir stratejik oyun olacaktır. Her iki tarafında riskleri vardır. Kazanan en akılcı riskleri alabilen olacaktır.
Benim tahminim Abdullah Gül'ün cumhurbaşkanı olacağıdır.

Hiç yorum yok: