14 Eylül 2009 Pazartesi

Öldüğümü Gördüm

Bu blogdaki en garip yazı bu. Neden yazdığımı bilmiyorum. Sadece yazmak istedim.
Geçen gece rüyamda öldüğümü gördüm. Garip bir rüya idi. Ölüyordum fakat bütün bilincim açıktı, çevremdekileri duyabiliyor, görebiliyordum. Hatta bir kişi vardı kim olduğunu hatırlamıyorum onunla konuşabiliyordum da. Çok üzgündüm öldüğüme. Kim mutlu olurdu ki zaten? Ölmekle ilgili zaten en sinir olduğum nokta hakkında hiç bişi bilmememiz. Tamam fiziksel tanımı var. Beyin fonksiyonları bitiyor, normalde beyinden gelen dalgalar kesiliyor, beyin duruyor beyin ölümü dedikleri şey yani. Ama ruh? Ruh kavramı tam anlayamadığımız kavramlardan. Acaba beyin durduktan sonra ruh hissetmeye devam edicek mi?
Rüyamda ölmüştüm. Neden, nasıl hiç birini hatırlamıyorum. Benimle konuşan o kişi (onun da ismini hatırlamıyorum) beni teselli ediyordu.
Mezarımı gördüm. Beton bir zeminde 20-30 cm derinliğinde ince uzun bir dikdörtgen bir mezar. Çok dar ve küçük idi. O arkadaş oraya uzanmamı söyledi. Yan tarafta üzerime koyacakları betondan yapılmış kapağı gördüm. Birden o daracık yerde sonsuza kadar nasıl duracağımı düşündüm. Üzüldüm. Korktum. En çok ta bilincimin açık olması korkuttu beni. Düşünsenize öldükten sonra da hissetmeye devam etsek? Ahiret günü (inananlar için)'ne kadar o daracık yerde beklemek....
Korktum gerçekten. Bir kaç gün oldu bu rüyayı göreli. Hala düşünüyorum.

Hiç yorum yok: