8 Ağustos 2010 Pazar

Yogurt Projesi


Malumunuz buralarda bizim damak tadımıza uygun süt ürünleri bulmak sorun oluyor. Peyniri Houston'daki marketten topluca alıyoruz ama yoğurt çok sık tüketilen bir ürün. Danone'nin düz yoğurdu dışındakiler zaten meyveli yoğurtlar. Amerikan mutfağında (böyle bir mutfak var mı o da sorulabilir tabi bence yok) yoğurt ancak tatlı olarak var. Bu nedenle yoğurdumu kendim yapmaya çalışıyorum. Bir kaç denemeden sonra artıkkoyu kıvamlı yoğurt yapmayı öğrendim. Kumaştan yaptığımız kese ile süzünce Türkiye'deki süzmeyoğurtların aynısı oluyor.
Yoğurtta kıvamı tutturmak zor oluyordu. Gıda mühendisi arkadaşımın tavsiyesi üzerine sütü mayalarken bir kaç kaşık süt tozu ekledim. Böylece daha kıvamlı yoğurt elde edebildim. Bütün bunları marketten aldığım pastörize sütlerle yapıyorum tabi. Burdaki sütler farklı. Örneğin Türkiye'deki pastörize sütleri açtığınızda buzdolabında bile iki gün sonra bozulurlar burda ise son kullanma tarihine kadar hiç bir şey olmuyor. İçine ne koyuyorlarsa artık.
Daha iyi yoğurt yapabilmek için çiğ süt aramaya başladım. Texas yasalarına göre çiğ süt satışı kısıtlı, sadece sütün üretildiği yerde satılıyor, yani süt üreten bir çiftlik bulmam lazım. İnternette araştırdığımda yakınlarda buldum da ama fiyatı pastörize sütün üç katıydı. 1 Galon (3.87 Litre) pastörize süt ortalama 3 dolar çiftlikteki çiğ sütün fiyatı ise 7 dolar. Demek ki bu firmalar sütün
içindeki herşeyi alıyorlar geriye beyaz renkli süte benzer sıvı kalıyor onu da süt diye satıyorlar.
Arkadaşın Texaslı arkadaşı sağolsun bize çiğ süt getirdi. Üç galon sipariş ettik, sütler geldi. Rengi kokusu bambaşka tabi kıvamı yoğun rengi krem rengine çalan beyaz. Kaynattık sütleri, üç tencerede birden. 12 litre sütün tamamını. Sütün üstüne bir parmak kaymağı çıktı sapsarı. Acemilik ettik taşırdık sütü Fatma'dan fırçayı da yedik. Sütün mayalanmasında en önemli husus sıcaklık. Ortam sıcaklığının 100F (37.7 C) olması gerekiyor.
Bu nedenle pikniğe giderken içecekleri soğuk tutmak için kullandığımız cooler'ı kullandık. Kabın içini sıcak suyla doldurup sabit sıcaklıkta kalmasını sağladık. 4 saatin ardından sıcak suyu buzlu su ile değiştirip 4 saat dinlendirdik. Sonuç yan tarafta. Arından süzüp afiyetle dostlarımızla yiyeceğiz. Soruları duyar gibiyim niye bu kadar uğraşıyosun diye Cevap:1- Lezzet önemlidir. 2- İşkembe çorbasını ancak süzme yoğurtla yapabilirsin.

3 yorum:

serkan dedi ki...

orda işkembeyi nerden bulacaksın?

bir de pastörize sütlerin içine bakteri olumuşumunu engelleyecek koruyucu maddeler kattıkları için yoğurt olması pek mümkün olmuyor. Nerden mi biliyorum? annesi bizim oğlana yoğurt mayalıyor da. Günlük süt alıyoruz :)

dundar dedi ki...

Iskembeyi buldum sorun olmadi o.
Burdaki pastorize sutlerle yogurt oluyor. Cok yagli olmasada oluyo.

seda güç dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.