8 Haziran 2011 Çarşamba

Kitapyurdu.com 'dan " KitapYurdu.com neden Amazon.com olamaz" Baslikli Yazima Cevap

Bu satirlar kitapyurdu.com yetkilisi tarafindan "Kitapyurdu.com neden Amazon.com Olamaz?" baslikli yazima yorum olarak gonderilmis. Esit olcude gorunmesi icin buraya tasiyorum. Sonunda bu yoruma cevabim da yer aliyor. Bahsi gecen yaziya da bu cevabin oldugu yaziya link koyarak google'dan aratip gelen insanlarin bu cevabi da gormelerine imkan saglayarak adaletli bir yaklasim sergilemeye calisiyorum.




Merhaba Dündar bey,

Öncelikle kitabınızın hatalı basım çıkmasından duyduğumuz üzüntüyü bildirmek isteriz. Çok dikkat etmemize rağmen, maalesef böyle hatalar çıkabiliyor.
Bu tür hatalardaki davranışımız, kitabı size ulaştırdığımız kargo firması ile ve ücreti kitapyurdu na ait olacak şekilde bize geri gönderilmesi ve yine yeni kitabın bizim tarafımızdan ücretsiz olarak size ulaştırılması şeklindedir.
Fakat siz kitabı Türkiye de teslim alıp, yurtdışına getirtmişsiniz. Bu durumda, siz kitabı, size gönderdiğimiz kargo firması ile geri gönderemezsiniz.
Takdir edersiniz ki, USA dan kitabın bize geri gelmesi ve bizim onu tekrar size göndermemiz mümkün değildir.
Belki, kitabı USA ya getirdiğiniz yoldan tekrar Ankara da teslim aldığınız yere gönderseydiniz, bu sorunu size yük olmadan çözebilirdik.

Son olarak, Türkiye ye döndüğünüze göre, kitabı bize aynı kargo firması ile ücretsiz olarak gönderebilirsiniz. Bu durumda, isteğinize göre, ya ücretini iade eder ya da kitabın sağlam bir nüshasını gönderebiliriz.

Kitapyurdu.com editoru yazimdan bana davranislarindan sikayetci oldugum sonucunu cikartmis olmali. Aslinda yazimda belirttigim gibi, herhangi bir hak talebim yok. Acikca yazdim: 
Benim kitapyurdu.com ile yasadigim durumda aslinda kitapyurdu.com'un kabahati yok. Gonderdikleri her kitabi sayfa sayfa inceleyemezler. Dahasi ben kitabi Turkiye'deki bir adrese siparis etmisim ama ABD'de yasiyorum buraya gondermelerini beklememeliyim. 
Yazimin ana fikri aslinda Amazon.com'un musteri eksenli is mantigini anlatmak idi. Hak hukuk baglaminda kitapyurdu.com 'un bir vebali yok  bir hak talebim de yok. Hakkimin gectigini de dusunmuyorum. Sorun yok benim acimdan yani. Benim anlatmak istedigim sey suydu. Eger ben bu kitabi amazon.com dan ABD'den satin almis olsam ve Turkiye'ye dondugumde kitapdaki sorunu farkedip durumu bildirmis olsam hic soru sormadan kitabin yeni nushasini bana Turkiye'ye gonderirler hatali nushasini da ABD'ye dondugunuzde bize gonderin derlerdi. Amazon.com'un yaklasimi bir cogumuza abarti gelebilir, suistimale de acik olabilir ama sizce de daha iyi degil mi?
Bilmem anlatabildim mi ?

Hiç yorum yok: