9 Eylül 2011 Cuma

Erratum: Erratum: Model Degmesin Ellerimiz Calinti mi?

Hata yapmak insana özgü. Hata yaptığında farkedip düzeltirsin. Yazdığın makalede hata yapmışsan Erratum denilen düzeltme yazısı yayınlarsın. Utanılacak bir durum değildir bu çoğu zaman. Biz de öyle yaptık. Model grubunun Değmesin Ellerimiz isimli parçası hakkındaki intihal ( çalıntı, başkasının fikrini kendininmiş gibi yayınlamak) iddialarını bloguma taşıdım. İddialar parçanın bir bölümünün In Flames grubunun Gyroscope isimli şarkısında alınma olduğuydu.

Bir bilene danıştım. Elif Savaş Felsen bunun intihal olarak sınıflandıralamayacağını belirtti. Yorumlarını Erratum olarak blogumda yayınladım.
Daha sonra aynı şarkı hakkında başka iddialar ortaya atıldı. Bu sefer şarkının chorus kısmının Beyonce 'nin Hello isimli şarkısından alındığı iddia ediliyordu. Elif hanıma tekrar sordum, cevap: 'Evet araklama var biraz' şeklindeydi.
Grup da bu konuda açıklama yayınladı. Temel olarak bu kadar tanınmış bir sanatçıdan alıntı yapmayı düşünecek kadar 'saf' olmadıklarını ifade ediyorlar. Ayrıca aynı açıklamada iki şarkıda benzerliklerin olduğunu ama şarkıyı yazarken Beyonce'nin Hello 'sundan haberleri olmadığını da belirtmişler.
Aşağıda sırasıyla Model'in Değmesin Ellerimiz'i, Beyonce'nin Hello'su ve ikisinin benzer bölümlerinin art arda eklendiği kolajı paylaşıyorum. Takdir sizin.

Bu linkten de kolaja ulaşabilirsiniz.

Hiç yorum yok: