27 Nisan 2013 Cumartesi

Ben Turizm : Klasik Şark Kurnazı

Şark kurnazı tanımı genel olarak ufak çıkarlar uğruna işine geldiği gibi hareket eden yeri geldiğinde sizi kandırmaya çalışan insanlar için kullanılır. Örneğin yakacağı üç beş liralık elektrikten kaçtığı için buz dolabını çalıştırmaz, suyu yeni koyduk der. Otobüs firmalarında ise bu durum daha sık rastlanır. Burda aslında yapısal bir sorun var. Türkiye'de otobüs firmalarının çoğu bir çeşit 'franchise' yöntemi ile çalışır. Özetlemek gerekirse siz A firmasının otobüsüne bindiğinizde aslında B şahsının A firmasının ismi altında çalışan otobüsüne binersiniz. Sorun da burada başlar aslında. Müşteri açısından baktığınızda muhatap A firmasıdır. Bu durumda müşterinin alacağı hizmetin kalitesi de B'nin vicdanına ve A'nın denetlemedeki hassasiyetine bağlıdır. A ne kadar denetlese de bazı tatsız durumlar yaşanmıyor değil.


17 Nisan Çarşamba günü Gaziantep'den Konya'ya gitmek için saat 19:45 te kalkan Ben Turizm'in otobüsüne bindim. Sekiz saat süreceği söylenen yolculuk yedi saat sürdü. Bu belli yerlerde hız sınırının aşılmış olduğunu gösterse de bu durumdan rahatsız olmadım. Sabaha karşı 3 civarı Konya'ya geldik. Şehire girmemizle beraber görevli bana nerede ineceğimi sordu. Soruyu garipsermiş gibi yaptım. Niyetini tabiki anladım ilk etapda. 'Nasıl yani ? ' diye sordum. O da 'Otogar yanında mı yoksa kavşakda mı? ' şeklinde tekrarladı. Ben de 'Otogarda ineceğim' dedim. Görevlinin cevabı ise 'Otogara girmiyoruz' oldu. 'Bana Konya'ya bilet satıyorsun da otogara neden girmiyorsun?' diye sordum. Cevap yok tabi. Netice itibariyle otogar yakınlarında bir yerde yol kenarında otobüs durdu. Şöföre  ' Bak 20 lira otogar giriş parasından kaçıyorsun, ben seni şikayet edeceğim polis daha fazla ceza kesecek' dedim.
Hikaye kısaca bu. Yanda otobüsun çektiğim fotoğrafları var. 'Geotagging' sayesinde aslında fotoğraflarda konum ve zaman bilgisi de mevcut. Gerekirse ispatlanır. Otobüsten inince tabi ben polisi arayıp durumu nereye şikayet edeyim diye sorunca onlar kendilerinin ilgileneceğini söylediler, benden plaka bilgisini istediler. İnşallah gereğini yapmışlardır.
İşin iki yönü var aslında. İlki şöförün beni orada indirmesi çok büyük soruna neden olmadı benim açımdan. Telefondan taksi durağının numarasını buldum ve sorun çözüldü. İkinci yönü ise bu adam bana yaptığını başkasına da yapacaktır. O başkası da mağdur olabilecek birisi olabilir. Örneğin gecenin o saatinde bir kız çocuğunu da bıraksa... Bu nedenle bu tarz durumlarda vatandaşlık görevimin bir parçası olduğunu düşünüyorum. Bence sizin de başınıza böyle şeyler geldiğinde gerekli yerlere şikayet edin ki bu tarz şark kurnazları insanları mağdur etmekten korkar olsunlar.

2 yorum:

Mehmet Koçak dedi ki...

Çok kaliteli bir firma, uzun yıllardır bu sektördeler ve başarıları çok büyük herkese kesinlikle öneriyorum .. paylaşım için teşekkür ediyorum. konya otel fiyatları

Yerel Turizm dedi ki...

Yerel Turizm
www.yerelturizm.com olarak amacımız Yerel Turizm' in tanıtımının kolayca yapılabilmesidir.
Sitemize üye olarak deneyimlerinizi paylaşabilir, Gezilecek Yerler hakkında bilgi verebilirsiniz. Tatil Yerleri, Otel, tatil köyü vb. konaklama önerileri yapabilirsiniz. Cafe, Restoran vb, Eğlence Mekanları önerebilir, Gezi ve Turlar ile ilgili organizasyonlarınızı duyurabilirsiniz. Şehrinizdeki Özel Günler hakkında bilgi vererek, Yöresel Ürünler' in tanıtımı yapabilirsiniz. Tatil planlarınızı önerilere göre belirleyebilirsiniz. Yörenize ait Yemek Tarifleri hakkında bilgi paylaşabilirsiniz.